מה משביע לאורך זמן, מה הכי בריא, ומה שותים? כל מה שצריך לדעת לפני שסותמים את הפה ל-24 שעות

מיוחד: מה אוכלים לפני הצום?

מה משביע לאורך זמן, מה הכי בריא, ומה שותים? כל מה שצריך לדעת לפני שסותמים את הפה ל-24 שעות

צילום: PIXABAY

כאמור, רגעים לפני הצום אי אפשר לאכול כל דבר. צום הוא דבר לא קל עבור הגוף שלנו (למרות שאומרים שזה בריא), לכן חייבים לבחור באוכל הבריא ביותר, המשביע ביותר (ולאורך זמן אם אפשר), ולדעת כיצד לחלק את המנות. מה אוכלים ומה לא? הכל פה.

מה שמתפרק לאט

בארוחה המפסקת אכלו ארוחה מבושלת וביתית. כלומר, ארוחה בחוץ יכול להיות משביעה אך לא לאורך זמן כיוון שתכיל בדרך כלל לחם כלשהו, והבריאות, איך אומרים, לא תימצא שם בלשון המעטה. מדובר בפחמימות שמתפרקות לאט, כמו אורז, תפוחי אדמה, כוסמת, כיסוני בצק או נודלס, והוסיפו להן חלבון איכותי כמו עוף, קציצות או צלי בקר, סייטן או קטניות. הרבה ירקות מבושלים וגם סלט טרי גדול יעשו את העבודה. הפחמימות האלו גורמות להאטה בהתרוקנות הקיבה, החלבונים תורמים לתחושת השובע וגם הירקות המבושלים והטריים תורמים להגדלת כמות הסיבים התזונתיים ולתחושת המלאות בקיבה.

טיפ: השתדלו להמעיט בתבלינים, ברוטב סויה, באבקות מרק (שגם בשגרה אינן מומלצות) ובחמוצים, משום שאלה יכולים להשפיע על הצמא בשעות הצום בשל תכולת הנתרן הגבוהה שבהם.

רק ארוחה בבית | צילום: PIXABAY

טיפים נוספים

  • נסו להימנע ככל האפשר מפעילות ספורטיבית בשעות הסמוכות לתחילת הצום. תנו לעצמכם מנוחה ונסו להכנס לצום כשהנשימה מסודרת וקצב הלב קבוע ורגוע.
  • בסיום הצום צריך לספק לגוף קודם כל סוכר זמין שייספג מהר ויעלה את רמת הסוכר בדם, והרבה מים כדי לכסות על המחסור. 
  • הימנעו ממשקאות ממותקים. גם לפני וגם אחרי הצום.
  • הימנעו בצריכת קפאין יומיים שלושה לפני הצום. ההתמכרות לקפה עלולה להופיע בצורת כאבי ראש בבוקר היום השני. ואם אתם מרגישים את כאב הראש מגיע, נסו לשכב ולהרגיע את הנשימה. יכול להיות שזה יחלוף.
  • הקפידו על שעות השינה שלכם יום לפני הצום ובנוסף בלילה שבין שני חלקי הצום. לא לשכוח שהגוף נשען על מאגרי השומן שרזרבים שלו, לפחות תנו לו מנוחה מספקת.

השארת תגובה