ראש השנה בלייק אנד שר: היא מפתחת מתכונים עם דגש על הנגשתם לחובבי המטבח הלא מקצועיים וכבר צברה למעלה מ-50 אלף עוקבים. המתכון בפנים

מיוחד לחג: עוגת השמרים במלית דבש וצימוקים של מיטל אלימלך

ראש השנה בלייק אנד שר: היא מפתחת מתכונים עם דגש על הנגשתם לחובבי המטבח הלא מקצועיים וכבר צברה למעלה מ-50 אלף עוקבים. המתכון בפנים

היא קורעת את הרשת עם המתכונים הכי שווים שהיא מפתחת בעצמה ועשרות אלפים כבר הולכים אחריה ומקבלים ממנה השראה. אם עוד לא שמעתם עליה - קבלו את מיטל אלימלך

"כשאני משחררת מתכון לאוויר העולם אין לי מושג קלוש מי יכין אותו, היכן ומה ייעשה איתו. הפידבקים מכם, הקוראים, הם אלה שנותנים לי פתח להבין ולו במעט לאן המתכונים שלי מגיעים. באופן טבעי, במהלך הזמן, אני מקבלת המון הודעות ותגובות. כולן נפלאות ומחממות את הלב אך יש כאלה שגורמות לי להתרגש במיוחד".

ספרי לנו מהם הסיפורים שהכי ריגשו אותך במהלך העבודה.

"הודעה אחת קיבלתי מקהילת היהודים בשבדיה. זה היה בחנוכה ופרסמתי מתכון מונגש וקל לסופגניות קלאסיות ולמשודרגות עם מילויים וציפויים שונים. הבחורה שהכינה את הסופגניות סיפרה שהיא מכפילה כמויות בקצב היסטרי ושבזכותי אוכלים בקהילה היהודית סופגניות מדהימות. עוד סיפרה שהשמועה עברה מפה לאוזן והאורחים מגיעים בהמוניהם למרכז הקהילתי ובמקום להתלבט על ריבה או גנאש או נוטלה הם אוכלים גם וגם וגם ונהנים מטעם של פעם, של בית".

מדהים.

עוד סיפור שגרם לי לדמוע הוא סיפור על קובנה. פרסמתי לראשונה את המתכון לפני 4-5 שנים. קיבלתי תגובה בפרטי מאישה צעירה. לכל אורך התגובה היא מברכת אותי וניכר הרגש במילותיה. היא סיפרה שבעלה יתום מאימו מזה שנים רבות ושהטעם של ידיה חמק לו מהזיכרון זה מכבר. יום אחד נתקלה במתכון המפורט שפרסמתי, אזרה אומץ והכינה לראשונה בחייה קובנה. היא מספרת שאת תגובת בעלה היא לעולם לא תשכח. הוא אכל ובכה, בכה ואכל. הטעם שטעם היה בדיוק כמו מאפה הקובנה של אימו. היא סיפרה שבשנייה אחת הוא חזר הביתה, לבית של אמא.

מתכון לעוגת שמרים במלית דבש וצימוקים
עוגה רכה ומושלמת לצד הקפה/תה של אחרי סעודת החג. היא קלה להכנה, פרווה וטעימה גם יומיים-שלושה אחר כך.

מרכיבי הבצק:
500 גרם קמח
1/2 1 כפות שמרים יבשים
1/4 כוס סוכר
1 כפית מלח
1/2 כוס מיץ תפוזים/שמנת מתוקה פרווה
1/2 כוס מים
1/4 כוס שמן
2 ביצים

מלית דבש וצימוקים:
3/4 כוס דבש
1/2 כוס צימוקים
2 כף מיץ תפוזים
1 כף מחוקה קינמון
2 כפות שמן קוקוס (אם אין משתמשים בשמן רגיל)

להברשת הבצק:
4 כפות שמן
2 כפות סוכר חום
1/2 כפית קינמון

סירופ דבש:
5 כפות דבש
2 כפות מים רותחים
1/2 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה

1. מכניסים לקערת המיקסר את כל מרכיבי הבצק למעט המלח. מתחילים לעבד כ-4 דקות. מוסיפים את המלח וממשיכים לעבד את הבצק 4 דקות נוספות. הבצק צריך להיות גמיש, רך ומעט דביק.
מכסים את הבצק ומניחים לו לתפוח עד שיכפיל את נפחו.

2. משמנים קלות תבנית קוגלהוף מסיליקון או תבנית בעלת חור באמצע. מערבבים בקערה את כל חומרי המילוי.

3. מקמחים היטב משטח עבודה ומעבירים אליו את הבצק, מעבדים קצרות. אם יש צורך מוסיפים קמח.
מחלקים את הבצק לשניים. מרדדים על משטח מקומח חלק אחד של הבצק לצורת מלבן רוחבי ולעובי של 1 ס״מ.
מברישים את עלה הבצק במחצית מהשמן ומפזרים מחצית מהסוכר והקינמון.
מניחים חצי מכמות המלית בחלקו התחתון של הבצק ולכל רוחבו אך משאירים את שולי הבצק נקיים ממילוי שכן נוזלי המלית מתפשטים מעט. מגלגלים בזריזות לכדי רולדה, מהדקים את הקצוות וחוצים אותה ל-12 חלקים שווים.

4. מסדרים את עיגולי הבצק בתבנית כשהחלקים האמצעיים של הבצק (המלאים במלית) מפוזרים שווה ובמרווח בתבנית והחלקים הצדדיים יותר (עם פחות מלית) בין החלקים המרכזיים.
מכינים כך את העלה השני של הבצק ומסדרים את חלקיו בשכבה שניה בתבנית אך הפוך: את החלקים המלאים על אלו הריקים ואת הריקים יותר על אלו המלאים.
מניחים מכוסה להתפחה שנייה כשעה. מפזרים על הבצק מעט שקדים פרוסים. (לא חובה)

5. אופים בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות כ- 45 דקות עד שהעוגה תפוחה וזהובה. (אם רואים שהעוגה משחימה מהר מידי מניחים מעליה נייר כסף בצורה רופפת וממשיכים לאפות)
מערבבים את מרכיבי הסירופ. מוציאים את העוגה מהתנור ומברישים במחצית מסירופ הדבש. מחזירים לתנור ל-5-7 דקות עד לקבלת צבע שזוף ויפה. מוציאים ומברישים ביתרת הסירופ.

שיהיה בתיאבון! חג שמח!

2 תגובות

  1. ג'ואל עמר הגב

    מוכשרת בטירוף, כל מה שאת מכינה, נראה כמו יצירת אומנות.
    אלופת עולםםםםםםםם

  2. יוגב הגב

    אני עוקב אחריה גם באינסטגרם כדאי מאוד כי בזכותה אני אופה ומבשל למשפחה ונהנה מזה מאוד. עלי לציין כי זה היה אצלי מיחוץ לתחום עד שעזרתי אומץ בזכות המתקונים המופלאים של מיטל אלימלך

השארת תגובה