ישנם לא מעט דברים שתעשיית המזון מסתירה מאיתנו ואנחנו רוצים שהקוראים והקוראות שלנו יכירו. הצלחנו לאתר כמה בולטים מהם, אז כדאי לקרוא באדיקות ולשתף הלאה

עובדות חמורות על אוכל שאתם חייבים להכיר

ישנם לא מעט דברים שתעשיית המזון מסתירה מאיתנו ואנחנו רוצים שהקוראים והקוראות שלנו יכירו. הצלחנו לאתר כמה בולטים מהם, אז כדאי לקרוא באדיקות ולשתף הלאה

1. מיץ אשכוליות ונטילת תרופות - לא הולך ביחד

חומרים פעילים בתרופות מסוימות עלולים ליצור אינטראקציה לא נכונה עם מיץ האשכוליות שאנו צורכים, ולהשפיע על יכולתה של התרופה לפעול בגוף. שילובים מסוימים עשויים להפחית מיעילות התרופות ואף להוביל לתופעות לוואי חמורות, אם כי אין הכרח כמובן שהדבר יתרחש באותו האופן אצל כל אדם הנוטל את התרופה.

צילום: PIXABAY

2. סוכר בפחיות הקולה

כולנו כבר יודעים כמה הקולה מסוכרת, זה נכון. אך האם אתם יודעים עד כמה? שימו לב: בפחית קולה יש יותר מ-9 כפיות סוכר!! עכשיו, תשאלו את עצמכם כיצד הקולה הסופר מתוקה מצליחה למצוא את הדרך לגופנו מבלי שנירק את זה החוצה מרב מתיקות? נורא פשוט: חומצה זרחתית, הנמצאת גם בחומרי ניקוי, היא זו שדואגת לווסת את כל ה"טוב" הזה בחלקלקות לגופנו. ולמה חברות הקולה לא מורידות פשוט את כמות הסוכר ולא משתמשות כלל בחומצה הזרחתית? כדי שנתמכר ונקנה. סימפלי אז דאט.

3. ביצי חופש

אלו שהמצפון לוחץ להם על הנפש ובוחרים לרכוש ביצי חופש, צר לנו יקירים, לא רק שהמידע שאתם מקבלים לא נכון, אלא שאתם תורמים תרומה ישירה להתאכזרות כלפיי התרנגולות המסכנות. חשבתם שביצי חופש הן ביצים שהוטלו מתרנגולות שחיו חיי אושר באחו הירוק והשופע והוזנו באוכל הטוב והאיכותי ביותר? אז טעיתם. בתחקיר שנעשה ע"י עמותת "קירות שקופים" במספר מקומות בארץ התגלה כי כלובי הסוללה נמצאים גם ב"חוות החופשיות". אמנם התרנגולות מסתובבות חופשי ברב שעות היום, אך גם ה"מקום" הזה הוא גבול מתוחם וקטן ולא באמת מאפשר לתרנגולת לפרוס כנף. והאוכל? אותו מזון תעשייתי, המרכיב דגנים, קמחים ושומן – כל מה שלא תרצו להכניס לגופכם.

4. ממתקי הג'לטין

הפעם לא נכביר במילים וניתן לסרטון לדבר. אחרי הצפייה, אם עדיין תחשקו בממתקים כאלה, בבקשה: 

5. כרוב הבר

קורה לכם שאתם מטיילים בסופר ואז קונים את כרוב הבר? אין סיכוי, כי פשוט לא קיים דבר כזה. כלומר, בהחלט קיים צמח כזה אבל אתם מכירים אותו בשם קצת שונה, או יותר נכון, בכמה שמות. מה מסתבר? כרוב עלים, כרוב ניצנים, ברוקולי, כרובית, וקולורבי – כולם בויתו מאותו צמח שנקרא "כרוב הבר". כיום, בעידן החקלאות המודרני, כל זן דגל בנפרד, אבל פעם? הייתה לכם ארוחה שלמה שגדלה על צמח אחד. הידעתם?

תגובה אחת

  1. סיגו הגב

    מעניין ומחכים תודה

השארת תגובה