התאגיד האירופי דורש מ"כאן" את הערבות המקובלת (12 מ' אירו) אך זו שיגרה מכתב לממשלה בבקשת מימון, שאמרה: "נשמח לתת הלוואה בלבד"

סכנה לקיומו של האירוויזיון בישראל?

התאגיד האירופי דורש מ"כאן" את הערבות המקובלת (12 מ' אירו) אך זו שיגרה מכתב לממשלה בבקשת מימון, שאמרה: "נשמח לתת הלוואה בלבד"

כחלק מהסכם אירוח האירווזיון, תאגיד השידור האירופי, האחראי על זכויות האירוח, שיגר מכתב לתאגיד השידור הישראלי "כאן" בו הוא דורש את הערבות הכספית הנדרשת, סכום פיקדון של 12 מליון אירו. מטרת ההפקדה היא להבטיח את כוונת המדינה הזוכה לארח את תחרות השירים הבינלאומית, וכמו כן להראות רצינות בכל הקשור לרמת ההשקעה בהפקה ובאירוח באופן כללי. 

נטע ברזילי בבלו קארפט | צילום: Dewayne Barkley, EuroVisionary

אמש פירסמה חברת החדשות (ערוצים 12 ו-13) כי הנהלת תאגיד השידור "כאן" העבירה מכתב לראש הממשלה ושר האוצר בו היא דורשת מימון ממשלתי, שכן אין לה אפשרות לעמוד בסכום כזה בעצמה.

משרד התקשורת מצידו הציע מתווה של הלוואה בלבד, הלוואה של 12 מיליון יורו. אלא שמועצת התאגיד מסרבת למתווה ההלוואה ושולחת מכתב נוקב לשר התקשורת עם העתקים לראש הממשלה ולשר האוצר. "מהלך שכזה חושף את התאגיד לגרעון תקציבי, המנוגד לחוק ומעמיד בסיכון את קיומו על פעילותו הענפה. לפיכך מועצת התאגיד פונה לכל הנוגעים בדבר על מנת למצוא בהקדם האפשרי את המקור להעמדת הערבות הנדרשת וכן להתחייב להעמדת תקציב ראוי להפקת התחרות", נאמר ב"כאן".

לסאגה הזו יש שבוע להסתיים לכאן או לכאן, שכן זהו הדד ליין שהציב התאגיד האירופי. האם נאבד את הזכות לארח את התחרות היוקרתית?

 

השארת תגובה