בא לנו להתפנק באוכל רחוב טוב, אסור לנו? ברור שמותר. לא רק מותר, אלא שאפשר לעשות את זה בהנאה גדולה ועדיין לשמור על הגזרה ולא להגיע לשלב ה"למה הייתי צריכה את זה?"

לאכול בחוץ מבלי להשמין את עצמנו לדעת

בא לנו להתפנק באוכל רחוב טוב, אסור לנו? ברור שמותר. לא רק מותר, אלא שאפשר לעשות את זה בהנאה גדולה ועדיין לשמור על הגזרה ולא להגיע לשלב ה"למה הייתי צריכה את זה?"

פיצה טבעונית

כמו שניתן ודאי לשים לב, המהפכה הטבעונית צוברת תאוצה בשנים האחרונות, מה שמוליד עוד ועוד עסקי מזון מהיר טבעוניים נהדרים. אנחנו לא דורשים מכם לעבור לתפריט טבעוני, אבל כן ניתן לקחת מהתפריט הבריא כמה מנות טובות, בריאות, טעימות ושישאירו את הקלוריות מחוץ לגוף שלנו. הרי מה הורס לנו את הדיאטה בכל המדובר בפיצה? הבצק, השמן, והגבינה (שזה הכל, בערך, לא?). מה נותנת לנו הפיצה הטבעונית? אפס שימוש בשמן והחלפת הגבינה בתחליף טבעוני, הרבה פחות משמין כמובן. נכון שהבצק נשאר, אבל מה לעשות, יש דברים שאי אפשר לוותר עליהם כשמדובר באוכל מהיר. שווה לכן לנסות.

חומוס

לטעמנו, האוכל המהיר האיכותי והטעים ביותר. מי לא אוהב חומוס? אפילו בעולם המאכל המדהים הזה צובר תאוצה והמון תיירים שמגיעים ארצה מתאהבים בו באופן מיידי. אז מה יש בקרם הזה שכולנו אוהבים? חומוס. פשוט חומוס מתובל בכל טוב. אז יבואו האנשים וישאלו "מה עם הקלוריות בפיתות?". אנחנו נורא שמחים ששאלתם. אז זהו, שהמון חומוסיות מציעות היום פיתות שנאפות עם קמח מלא או דגנים. חוץ מזה, אפשר היום להכין אחלה חומוס בייתי ולקנות את הפיתות בעצמנו. רק את הגזים נא לשחרר בשירותים ולא לידנו.

סביח

פיתה עם חצילים מטוגנים, ביצה קשה וסלטים. מה כבר יכול להיות כל כך לא בריא? אנחנו מקבלים פה פחמימות, חלבונים, ויטמינים וסיבים תזונתיים. לכאורה ארוחה מצוינת. מה הבעיה? טיגון החצילים בשמן עמוק. צריך לחפש מקומות שבהם משתמשים בטכניקה של השריית החציל במים לפני הטיגון – כך שנספג הרבה פחות שמן בטיגון. הביצה הקשה תורמת חלבון איכותי מאוד, הפטרוזיליה מוסיפה ברזל וחומצה פולית, ואם יש אפשרות לפיתה מקמח מלא – אז מבחינת ההרכב התזונתי זו אפשרות עדיפה.

סושי

ירקות, אצה, אורז. מה כבר עלול להשתבש? זה שדוחפים לנו טמפורות וטיגונים כאלו ואחרים, שיושבים לצד ממרחים משמינים מאוד. לכן, נחזור שוב על המנטרה של התמקדות במאכל בלבד. שחררו את התוספות, את האקסטרות והמטבלים השמנים. הזמינו רול פשוט, לא מטוגן, עם רוטב סויה. זה אחלה שילוב של אוכל מהיר, טעים, ופחות משמין.

טיפ כללי: הסוד אינו תמיד נמצא בסוג האוכל, אלא במרכיביו. ניתן לבחור מאכלים שאינם נמצאים ברשימה, אך שמורכבים מחומרי גלם איכותיים, דבר שיפחית משמעותית את כמות הקלוריות והערכים המשמינים.

יש לכם טיפים לאוכל מהיר ובריא? שתפו אותנו בתגובה לפוסט!

השארת תגובה