אנחנו בדיאטה תמידית, מוותרות על הקינוח בשישי ואפילו חוטאות לפעמים בהליכה בערב עם חברה – אז למה הגוף שלנו לא משתף פעולה?

למה אנחנו לא מרזות?

ההגדרה המדויקת למילה "תיסכול" זה פשוט להסתכל הצידה ולראות בנות בולסות ללא היכר ונשארות דקיקות, בעוד אנחנו מקפידות על כל פירור ועומדות במקום, יחד עם השומן הבטני, בשיחה של אחד על אחד לאור לילה. אוף! מה עושים?

נדמה שניסיתן הכל, נכון? התחלתן להקפיד על כל מה שנכנס לכן לפה, הורדתן קינוחים, השמטתן קמחים, ויתרתן על גלידה עם הילדים, ואת הקינוח של שישי? השארתן לאורחים. כשהגוף לא שיתף פעולה החלטתן ללכת לדיאטנית מקצועית. אם אנחנו לא מבינות איך להיפטר מהשומן הבטני וירכי, בטוח שאשת מקצוע תדע, לא? הנה לכן כמה טיפים שיביאו אתכן למקום שאתן באמת רוצות להיות בו

הפחתה קיצונית בכמות הקלוריות

תפסיקו לחפש פתרונות קסם מהירים. אתן פוסחות על ארוחת הבוקר בנסיון לחסוך קלוריות? מדלגות על ארוחות במהלך היום? טעות נפוצה היא לחשוב כי צמצום בקלוריות יביא לירידה מהירה יותר במשקל. להיפך, צמצום זה מכניס את הגוף למגננה וגורם לאגירת הקלוריות בגוף. קיבלתן תפריט מדיאטנית? אל תזוזו ממנו מילימטר, אלא אם קיבלתן הוראה אחרת מגורם מוסמך. 

תוספות ללא הגבלה

כשאנחנו מחליטות שהתחלנו דיאטה, ואוכלות סלט ירוק אנחנו נוטות לעתים לשכוח את הרוטב על הסלט, שהוא כידוע מכיל אחוז שומן לא מבוטל. כנ"ל לגבי פירות – הם אמנם דלים בקלוריות ובעלי ויטמינים חיוניים אך צריכה של יותר מ – 3 פירות ליום תורמת כמות לא מבוטלת של סוכר. עוד באותו נושא: שמן בבישול. טיגון בשמן נמוך הוא טיגון בשמן לכל דבר. שמעתי בעבר את המונח "טיגון דיאטתי". מונח זה נכון באותה צורה שהמונחים "קולה דיאטתית" ו-"שווארמה דיאטתית" נכונים.

שימו לב לתוצאות | צילום: PIXABAY

אין מנוס מספורט

"אין לי בעיה עם דיאטות, אבל אני לא עושה ספורט", נשמע לכן מוכר? אז תנו לנו להיות קצת פוליטיקלי קורקט כשנאמר – אי אפשר להוריד במשקל בצורה בריאה בלי לקיים שגרת ספורט באורך החיים הדיאטתי שלנו. לא מדובר רק מבחינה בריאותית, אלא גם לקשר הישיר לתפריט שלנו. ריצה או אימון בחדר כושר מניעות בגופינו תהליכים שתורמים לתפריט שלנו להיכנס "ברכות" להרגלים שלנו ולמנוע מאיתנו זגזוגים הצידה. אך אל לנו לטעות! לעיתים אחרי אימון אנחנו מרגישים ששרפנו 4 קילו אז אנחנו מתירים לעצמנו להתפרע קצת. אז אל! שרפתם באימון סביר בין 250-500 קלוריות ועד 800-900 באימון יותר אינטנסיבי. אימון הוא לא סיבה לפרס. זה אורך חיים.

תקשיבי רק לעצמך

"הכי טוב זו דיאטת פחמימות", "אמרו לי לאכול רק פירות וירקות עד 6 בערב", "תאכלי מה שתרצי, רק תעשי ספורט". נכון, כולם חושבים שהם דוקטורים לתזונה ולאורך חיים. החברות, המשפחה, אפילו הבוס בעבודה. במקום לדלות עצה מפה ועצה משם, תקשיבי לעצמך ולגוף שלך. יכול להיות שחלק מהדברים נכון, אבל כלל לא מתאים לך. את הרי יודעת בדיוק מה צריך לעשות, כדי לשמור על תזונה נכונה. מה מותר לך לאכול, מה אסור, ולאיזה שילובים הגוף שלך מגיב הכי טוב.

התייעצי עם גורם מוסמך

ואלו שלא מכירות את עצמן וגופן? מי שלא מודעת לכמות הקלוריות האמיתית שלה הגוף שלה באמת זקוק, בחישוב ה"תקציב" היומי, יכולה להיעזר בטבלאות כלליות שמבוססות על הערכות ועל ממוצעים. פעמים רבות כאשר מודדים את קצב חילוף החומרים מגלים שהגוף זקוק להרבה פחות קלוריות ממה שהראה החישוב. כך נוצר מצב שלכאורה אוכלים באופן שמותאם לגוף, אך בפועל נמצאים בחריגה, והגוף מקבל יותר קלוריות מהדרוש לו. היום אפשר לעשות בדיקה פשוטה, מהירה ולא יקרה של הערכת קצב חילוף חומרים במנוחה אצל דיאטן קליני שמתמחה בתחום – ולהכיר את הגוף טוב יותר.

אין מנוס מספורט | צילום: PIXABAY

האם המידע בכתבה תרם לך ידע שלא הכרת?

האם תרצי לתרום מהידע או מהחוויה האישית שלך?

הגיבי מתחת לפוסט וספרי לנו

השארת תגובה