לחברים יש שלושה ילדים ובכל זאת הבית נראה כמו מוזיאון? לא יודעים כיצד לתקתק את הבית? קבלו טיפים שיעזרו לכם לארגן את הבית טיפ טופ וללא מאמץ כביר מצדכם

למה הבית שלנו מבולגן ושל החברים מתוקתק?

לחברים יש שלושה ילדים ובכל זאת הבית נראה כמו מוזיאון? לא יודעים כיצד לתקתק את הבית? קבלו טיפים שיעזרו לכם לארגן את הבית טיפ טופ וללא מאמץ כביר מצדכם

כולנו יודעים לסדר את הבית. המצעים מתוחים, הצעצועים של הילדים בסלסלת צעצועים, והכביסה בחדר כביסה. ועדיין, כולנו מכירים את התחושה שהבית עדיין לא מסודר כמו של השכן. איך מביאים את הבית למצב שהוא מסודר ברמה שאין פיצ'יפקעס בסלון, ושאין דברים בפינת האוכל ש"אין מה לעשות איתם"? הפוסט שיסדר לכם את החיים (ואת הבית)

טיפ ראשון: עשו סדר - כאן ועכשיו

כולנו אוהבים לדחות. לא נסדר עכשיו מה שאפשר לסדר אחר כך. הצעצועים של הילדים יחזרו למקומם רק אחרי שהילדים יפסיקו לשחק, או שכשילכו לישון. חנכו את הילדים לסדר אחריהם כשהם עוברים לשחק בצעצוע אחר או אחרי שסיימו לשחק לגמרי, וכך לא יישארו לכם ערימות של צעצועים לסדר. כנ"ל לגבי הכלים בכיור. סיימתם לבשל? שטפו את הכלים כבר בסיום הבישול וכך לא תיצרו ערימות מתישות.

עושה חשק לשטוף כלים? | צילום: ויקיפדיה

טיפ שני: הקטינו את סל הכביסה

הגודל כן קובע. אבל הפוך. סל כביסה גדול ורחב יאפשר לנו בצורה טבעית להעמיס עוד ועוד בגדים שימתינו למכונת הכביסה, אבל שלא יקבלו יחס מיוחד ימים ארוכים. מתי ניגשים למכונת הכביסה? כשלא ניתן עוד לזרוק בגדים פנימה, ואז כבר לא מדובר במכונה אחת, אלא בכמה נגלות (ואיפה תתלו את הכל?). קנו סל קטן יותר, שידפוק למצפון שלכם על הראש מוקדם יותר.

טיפ שלישי: לא חייבים רק לשטוף

אתם לא אוהבים לשטוף את הבית, ובצדק. זה מטריח, זה מסרבל, זה קשה, וכבר אין לנו גב לדברים האלה. לכן מה שאנחנו עושים זה לרווח את הפעמים בהם אנחנו שוטפים את הבית, ומדי פעם מעבירים מטאטא כדי שלא יהיה מלוכלך בין הנגלות של השטיפה. אבל היום אפשר לעשות "שטיפות קטנות". קנו מטליות לחות חד פעמיות שישמשו עבורכם "תחנות ניקיון ביניים" בין השטיפות הגדולות והמעצבנות, והבית גם יריח טוב לפחות ל-24\48 שעות.

טיפ רביעי: די לחלוקת התפקידים

האם נשים צריכות לשטוף את הרצפה ולעשות כביסה וגברים צריכים לעשות כלים ולזרוק את הזבל? ממש לא. כשאנחנו יודעים שאנחנו לא צריכים לשטוף כלים, באופן טבעי "נזלזל" בכל הקשור לנושא. זה מתבטא בזה שנשאיר אותם מלוכלכים בכיור ואולי אפילו נשתמש ביותר כלים כשנבשל. מה לעשות, זה לא החלק שלנו בסידור, לא? וגם לגברים לא חסר: ערימות כביסה שלא מביישות שום אישה, שלא נדבר על הטמנת גרביים מאחורי מכונת הכביסה. לא עסק שלנו.

הפתרון: כולם עושים הכל, לפי הסדר יום של כל אחד. צריך לדעת לסנכרן את זה, כל אחד לפי הלו"ז שלו. אין יותר חציצות בבית, ויודעים מה? אם יש לכם ילדים מספיק גדולים, הם בהחלט יכולים להתחיל ולהשתלב במטלות הבית. לאף אחד אין פטור מאמא =]

תתחילו לעבוד יחד | צילום: Shutterstock

טיפ חמישי: פתרונות אחסון יצירתיים

כשאנחנו אומרים "פתרונות אחסון יצירתיים" אנחנו לא מתכוונים שתרכשו עוד ארון או עוד מדפים. יש לבחור בריהוט דקורטיבי שיכול להשתלב בחלל הבית, ושגם משמש לאחסון. בשנים האחרונות הרבה חברות התחילו להציע סוג כזה של ריהוט, תחילה לציבור הסטודנטים, שגר בדירות קטנות ושואף לחסוך מקום, ועכשיו גם ניתן להשתמש בריהוט כזה לצרכי המשפחה. מדובר בשולחן סלון שיכול להכיל ארגז אחסון לצעצועים ולכל הפיצ'פקעס של הסלון, פינות ישיבה עם ארגז, פינות אוכל מתקפלות, ועוד ועוד. 

טיפ שישי: Less Is More

תפסיקו להעמיס את הבית בעוד ועוד ריהוט, חפצי נוי, עציצים ושטיחים. במצב כזה, גם אם הבית מתוקתק, עדיין תהיה לכם תחושה של עומס כשתכנסו הביתה. אל תשכחו שהריהוט נראה נהדר בחנות ומתאים לרקע הכללי עליו עבדו מיטב המעצבים. בבית, איך לומר, זה נראה אחרת. לכו על מספר מחושב של רהיטים – אפילו רק אחד או שניים, ושם תוכלו לבחור עיצוב מפוצץ!

לדוגמא: סלון שבו הצבע המוביל הוא לבן, תבחרו בשטיח צבעוני ומגניב שישבור הכל. חדר ילדים עמוס בצעצועים? לכו על ריהוט קלאסי, שיאזן את הבלאגן.

יש לכם עוד טיפים מגניבים לסידור הבית? שתפו אותנו בתגובה לפוסט או כתבו לנו בפרטי בדף הפייסבוק של לייק אנד שר והטובים יעלו לאתר!

3 תגובות

  1. מיטל הגב

    בכל מעבר מחדר לחדר תמיד תחזירו משהו למקום . לא ללכת בלי משהו .
    גם אם אתם בדרך לנוחיות

  2. מיטל לייבוביץ גבאי הגב

    אני מושלמת לסידור הבית אצלנו אף פעם אין בלגן. ויש לנו גם 2 תינוקות…. הכל קשור לאיך מחלקים את הזמן

  3. שושנה בוזגלו הגב

    היי הטיפ שלי לא להעמיס רהיטים של צריך לכבס כול יום לא לאגור כביסה להשתדל לסדר כול יום לא להשאיר למחרת כלים לשטוף מיד שמסיימים לאכול ואפשר גם חד פעמי אם אין זמן כייף שהבית נקי ומסודר תודה יום טוב 💕

השארת תגובה