מצורת הלבוש ועד הרגלי האכילה שלכם. עם הטיפים הבאים תצליחו לשמור על יום קריר ונעים בתוך כדור האש שנקרא יולי-אוגוסט. 'חם ברשת' תרתי משמע

חם לכם? כך תשמרו על רעננות במהלך היום

מצורת הלבוש ועד הרגלי האכילה שלכם. עם הטיפים הבאים תצליחו לשמור על יום קריר ונעים בתוך כדור האש שנקרא יולי-אוגוסט. 'חם ברשת' תרתי משמע

ביגוד בהיר

נכון ששחור מרזה, סקסי, יושב הכי יפה על הגוף ומתאים להכל – אבל לא, שחררו את הצבעים הכהים במהלך התקופה החמה הזו. הצבעים הכהים, כידוע, מושכים וקולטים חום מהר מאוד, במיוחד כשאתם באוטובוס או ברכב, והמזגן מטעה אותכם ונדמה לכם שאין לכם מגע ישיר עם השמש. הצבעים הבהירים, לעומת זאת, מתפקדים כ"מראה" עבור קרני השמש ודואגים לשמור על טמפרטורת גוף נמוכה יותר. נכון, עדיין נרגיש שחם לנו, ולא מדובר בפתרון קסמים. אבל גם ירידה באחוזים בודדים יכולה להוות הבדל משמעותי. פחות שחור, אדום, וחום ויותר ירוק, צהוב, ותכלת.

הכי מומלץ - לבן | PIXABAY

הימנעו משיזוף מלאכותי

שימוש במיטת שיזוף, בתא שיזוף או במנורת שמש לצורך שיזוף נקרא "שיזוף מלאכותי". נמצא קשר בין שיזוף מלאכותי לבין תנודות חדות בטמפרטורת הגוף, גם בחשיפה ישירה לשמש ואפילו בחללים סגורים. חוץ מזה שעם כל הכבוד לקירור הגוף, נמצא קשר גם בין שיזוף מלאכותי לבין סוגים שונים של סרטן עור כולל מלנומה (הסוג הקטלני ביותר של סרטן העור), סרטן תאי קשקש וסרטן עיניים (מלנומה של העין). 

אמצו את קרם ההגנה ופחות את השיזוף | PIXABAY

הרגלי אכילה

אתם יושבים? קבלו: יצאתם החוצה אחרי ארוחת צהריים טובה, ופגשתם חבר שהתעורר לא מזמן? כנראה שלכם יהיה חם יותר. מחקרים חדשים מצאו קשר בין הרגלי אכילה לבין הזעת יתר וגלי חום. ההסבר פשוט: לתחושת הכבדות הזו שאנו מרגישים אחרי ארוחה גדולה ועמוסה מתלווים גם גלי חום "פסיביים", כלומר פחות מורגשים, אך שמקפיצים את טמפרטורת הגוף בכמה אחוזים. אכלתם אוכל "כבד"? אתם אחרי ארוחה גדולה? עדיף שתימצאו בחלל סגור וממוזג. תנו לעצמכם מנוחה, הגוף עובד לא מעט במהלך הארוחה.

ניקיון ואסטתיקה

הקפדה על הרגלי רחצה,  איפור, טיפוח ובישום, תעשה את העבודה ותשמור על הגוף שלכם קריר, רענן ונעים. למה הכוונה? העור שלנו וחוש הריח שלנו יודעים לסווג ריחות חמים וקרים. ריח לבנדר, פירות הדר ועשב ירוק נתפסים כריחות רעננים וקרירים בעוד קינמון, וניל, פלפל אדום ופאטצ'ולי נחשבים לניחוחות לוהטים ומחממים. השתמשו יותר במי פנים על בסיס מלפפונים ואלוורה למשל שיעניקו תחושת קרירות מתמשכת, תחליב לחות קל על בסיס מים ירגיש נפלא על הפנים במקום קרם לחות "כבד", ובושם מהמשפחה הרעננה יחמיא יותר מבושם מתקתק.

PIXABAY

הלו, להירגע!

אתם יכולים להתלבש בהתאם, לנוח אחרי האוכל ואפילו לטפל כמו שצריך בעור הפנים, אבל אם לא תרסנו את הטמפרמנט הישראלי עם הדם החם, לא תהיו רעננים בקיץ! השתדלו לשמור על מצב רוח טוב ויציב. פחות אסרטיביות, פחות עצבים ופחות הרמת קול. היו שלווים, התנהלו בסבלנות ובחשיבה מוקפדת וכך גם תצליחו לשמור על עצמכם קרירים ונעימים יותר. בסוף היום גוף ונפש עובדים כיחידה אחת, לא? אם תרצו לקחת את זה ל"אקסטרים", היינו ממליצים להתחיל יוגה תוך שילוב מדיטציה. הקור של הטבע!

תגובה אחת

  1. סנדרה זוקובסקי הגב

    הקפידו לשתות מים ולאכול את פירות העונה זה יחטב את גזרתכם ולא יכביד על הקיבה שלכם כך תוכלו להישאר בכושר ללא תחושת עייפות .
    כובע רחב שוליים יעזור לכן להסתתר מפני השמש וגם ישאיר אתכן בסטייל על שפת היםצאו הבריכה.

השארת תגובה