חודשי הקיץ כבר כאן, ולהורים נמאס לשחוק את הארנק בניסיון להעביר עוד יום של תעסוקה לילדים. קיבצנו עבורכם עשר אטרקציות סופר שוות לחופשת הקיץ שלא יגרעו מכם אגורה שחוקה

10 אטרקציות מדהימות לילדים - בחינם!

חודשי הקיץ כבר כאן, ולהורים נמאס לשחוק את הארנק בניסיון להעביר עוד יום של תעסוקה לילדים. קיבצנו עבורכם עשר אטרקציות סופר שוות לחופשת הקיץ שלא יגרעו מכם אגורה שחוקה

נמל תל אביב

נמל תל אביב הוא אחד ממקומות הבילוי למשפחה המוצלחים בארץ. לאורך כל שעות היום יש במקום תנועה של אנשים מכל הסוגים, זוגות שמגיעים לבילוי רומנטי וגם בליינים צעירים. אי אפשר להתעלם מדק העץ הגדול, שמזמין את הילדים (וגם לא מעט מבוגרים) לרכב על אופניים, להחליק על רולר בליידס, לנסוע בבימבות או פשוט לרוץ בעליות ובירידות. בזמן שהילדים מרוקנים אנרגיה, ההורים יכולים ליהנות מנוף הים, מהתבוננות בהתרחשות הבלתי פוסקת ומבריזה נעימה. בערך באמצע הדרך יש ארגז חול גדול לילדים (אז אפשר להכין כמה צעצועי ים מבעוד מועד). לאלה יש להוסיף כמה מתחמים, חלקם מקורים, של מתקני שעשועים לפעוטות ולילדים, עם עשרות מתקנים מלהיבים. לאורך השנה, ובעיקר בקיץ, מתקיימים בשטח הנמל אירועים, מופעים והפעלות לכל המשפחה. כדאי לשים לב שלמרות שהבילוי במקום בחינם, סביר להניח שתיאלצו לפתוח את הארנק, בשל שפע המסעדות, בתי הקפה ומוכרי הבלונים. 

נמל ת"א | צילום: ויקיפדיה

פארק הכט, חיפה

מיקום נהדר על רצועת חוף באורך של יותר מקילומטר ממחלף ההגנה (צומת מקסים) ועד צומת דרך צרפת, ליד תל שקמונה. הפארק, שמהווה את האטרקציה הגדולה ביותר בחיפה, הוא מקום נהדר לבילוי משפחתי פעיל – בפארק יש שבילי הליכה, מדשאות, מגרשי ספורט ומתקני כושר. גולת הכותרת עבור הילדים היא מתקני המשחק, שבנויים מעץ וחבלים רכים וחלקם מותאמים גם לנכים. 
הפארק פתוח מדי יום בין השעות 23:00-6:00. 

פארק הכט | צילום: אלבטרוס

סיור בכנסת ישראל

סיור במשכן הכנסת, בית הנבחרים הישראלי, הוא הזדמנות מצוינת לערוך לילדים היכרות עם מושגים בסיסיים שכדאי להכיר, ולתת להם שיעור קצר באזרחות. משכן הכנסת הנוכחי נחנך ב-1966, ומאז עבר לא מעט שיפוצים והרחבות. ניתן לבקר במקום רק במסגרת של סיור מודרך. הסיור הבסיסי שמותאם לקהל הרחב אינו כרוך בתשלום, כולל הסברים על מהות הדמוקרטיה ועל תפקיד הכנסת ועבודתה. תוכלו לבקר בחדרי ועדות הכנסת, באולם המליאה, באולם שאגאל ובעמדת מגילת העצמאות, ורואים כמה מיצירות האמנות שמפארות את המשכן. ישנם סיורים נוספים עם דגשים שונים שמתאימים לקבוצות מאורגנות. בנוסף לסיורים המאורגנים במקום ניתן גם לצפות בדיוני מליאת הכנסת מיציע הציבור. אחרי הביקור בכנסת כדאי לסייר באופן עצמאי בגן הארכיאולוגי של הכנסת, בו מוצגים פריטים ארכיאולוגיים שנמצאו בחפירות בירושלים משש תקופות היסטוריות.

הסיורים בכנסת למבקרים יחידים בשפה העברית נערכים בימים ראשון וחמישי, בכל שעה עגולה מ-9:00 ועד 13:00. אין צורך לתאם מראש השתתפות (לבודדים) אך יש להגיע עם תעודת זהות או דרכון לצורך הסדרת הכניסה למשכן. 
הדיונים במליאת הכנסת שפתוחים לקהל הרחב מתקיימים בימים ב’ וג’ בשעה 16:00 וביום ד’ בשעה 11:00. טלפון: 02-6753337

משכן הכנסת | צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel

מפעל במבה "אסם"

מה לא נאמר על החטיף הנצרך ביותר בידי ילדי ישראל ועל השם הקליט שהפך להיות אחת מהמילים הראשונות של תינוקות, ועל כן ביקור בבית של במבה יכול לרגש מאוד את הילדים. הסיור המודרך שעורכת חברת "אסם" מתחיל בחדר המעוצב כחדר של התינוק המצויר המפרסם את המוצר. הילדים יכולים למדוד את גובהם לפי גובהו של התינוק ולבקר אותו בלול התינוקות. בחדר מוקרן סרט תלת-ממד המסביר את תהליך הכנת הבמבה. ההפתעה הגדולה שמתגלה בסרט היא שחטיף הבוטנים עשוי בכלל מתירס ורק מצופה בחמאת בוטנים. התחנה הבאה בסיור היא תצפית מלמעלה על פסי הייצור של המפעל שמייצר רק את הבמבה הרגילה, האדומה ופופקורן מתוק. בסיום הסיור חוזרים הילדים לחדרו של התינוק ומקבלים שקית במבה קטנה, חוברת הפעלות ובובת תינוק – נראה שהילדים מרוצים.

חשוב לדעת: הסיורים במפעל מתחילים בדיוק בזמן הקבוע מראש ולא מכניסים את המבקרים למפעל לפני תחילת הסיור. לא כדאי להגיע למפעל זמן רב לפני מועד תחילת הסיור מפני שאין מקום מקורה ונוח להמתין בו. משך הביקור 45 דקות. 

מפעל במבה אסם | צילום: ד"ר אבישי טייכר

פארק נשר

הפארק הנו חלק מפרויקט פיתוח פארקים באזורים עירוניים של הקק"ל. הפרוייקט החל כמאבק אקולוגי לשמירת השטחים הפתוחים ברחבי הארץ שמאויימים על ידי עבודות מואצות של פיתוח ובינוי. בפארק, המאפשר למבקרים להנות מחלקה המזרחי של שמורת הר הכרמל, נבנה גן ציבורי גדול ובו שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים, מצפורים ושבילי הליכה. 

על מנת להגיע מהחניון לאטרקציה המרכזית של האתר, תוכלו לבחור ללכת מלמעלה בדרך עפר מסומנת שחור או מלמטה בשביל מסומן ירוק היורד לנחל קטיע ועולה לגשרי המתכת העוברים מעליו. ההליכה אורכת כ- 20 דקות ושם, בתוך חורש טבעי, נישאים שני גשרי פלדה באורך 70 מטר כל אחד, העוברים בין צמרות העצים. 

פארק נשר | צילום: מאלבום משפחת בן עמרם

נחל השופט

הכי חשוב כשיוצאים החוצה עם הילדים, זה למצוא דברים פשוטים כל כך כמו מים ומעט צל. בנחל השופט יש משניהם בשפע. הנחל הזה כל כך יוצא דופן בנוף הצחיח שלנו עד שזכה לכינוי "שוויצריה הקטנה של רמות מנשה". בזכות כמה מעיינות הפזורים לאורך הנחל, שמימיהם לא נתפסו בסבך הצנרת הארצית של מי השתייה, יש בנחל מים זורמים כל השנה, מלבד שנות בצורת שאז גם פנינת הטבע הזו יבשה. ומכיוון שהנחל לא הוכרז כשמורה ולא כגן לאומי, אין תשלום בכניסה! זוהי פיסת טבע נחמדה שבאחרונה הוכשר לאורכה מסלול סלול המתאים למוגבלי תנועה עם עגלות.

נחל השופט | צילום: עמית טל

חוות החופש

חוות החופש היא מרכז חוויתי לימודי לקירוב לבבות בין בי האדם לבעלי חיים שניצלו מעשיות המזון, הממוקם במושב עולש (מועצה איזורית עמק חפר). ביקור בחווה נותן להורים את ההזדמנות להקנות לילדים אינטראקציה יוצאת דופן עם מגוון בעלי החיים שמאכלסים את החווה. 
החווה מציעה אודיטוריום שם ניתנים הרצאות וסדנאות בנושאי בריאות, אקולוגיה, מוסר, פילוסופיה, אמנות, בישול, תזונה צמחית ובריאה, סיור בבית החולים הוטרינרי שקולט אליו לטיפול את הניצולים שמגיעים לחווה, מופעל מזנון/מסעדה של מזון בריאותי שיחשוף לילדים את הטעמים והשילובים המפתיעים והמסעירים שיש לתזונה מן הצומח להציע לאדם, וגולת הכותרת – משחק חופשי עם בעלי החיים באזור הפתוח.

חשוב לדעת: ההגעה לחוות החופש הנה במסגרת התנדבות או סיור מתואמים מראש בלבד. אנא הימנעו מאי-נעימות.

פסטיבל כדורים פורחים 2018

פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי השביעי בפארק הבשור יוצא לדרך בתאריכים 9-10 באוגוסט 2018 במהלך החופש הגדול בפארק הבשור

במהלך החופש הגדול , 9-10/8, שמי הנגב יקושטו בכדורים פורחים צבעוניים ובשלל צורות אשר מגיעים אלינו מרחבי העולם. זו השנה השביעית שעמותת התיירות שקמה-בשור ומועצה האזורית גלבוע משתפות פעולה בפסטיבל מיוחד וצבעוני זה. המטס בישראל, נהפך לשם דבר ומגיעים אליו כ 16 טייסי כדורים פורחים וצנחנים מהארץ ומרחבי העולם! פעילות נהדרת לילדים ומבוגרים יחד. 

בשטח הפארק יש בריכות שכשוך, מתקני פיקניק בהתאם לזמינות, כרי דשא ופינות חמד לרוב. בנוסף גם ברזיות, שירותים ושירותים כימיים. ניתן גם לתאם לינה בשטח הפארק על בסיס מקום פנוי (יש להביא אתכם מהבית את כל ציוד קמפינג ללינה ובישול). 
במהלך האירוע יפעלו במקום דוכני מזון ובשעות הבוקר יופעל דוכן למכירת קפה ומאפה וסלי פיקניק (בהזמנה מראש).

פרטים נוספים ניתן למצוא כאן 

מצפה כוכבים- מרכז הדרכה "בטבע"

מדריכי מצפה הכוכבים יובילו אתכם לטיול מרהיב על פני כיפת השמים המדברית. זאת תוך השתרעות נעימה על מזרונים סביב מדורה קטנה (למעדיפים יהיו גם כיסאות מתקפלים). תכירו מעט את עולם המושגים הקוסמי, חייהם של הכוכבים, המרחקים העצומים אליהם אנו צופים וגם על הפינה הקטנה שלנו, מערכת השמש. המדורה תדעך לגחלים, ועיניכם יתרגלו אל החשיכה, בשלב זה המדריך ינחה בעזרת ציין לייזר ירוק עוצמתי בינות קבוצות הכוכבים שמעלינו. עובדות שימושיות, סיפורים הסטוריים, הקשרים ליהדות, מדע, מיתולוגיה ומזלות. לכל כוכב יש סיפור… לגימה אחרונה של תה ותגשו לצפות בעזרת הטלסקופים באובייקטים שיופיעו באותו ערב. 
אורך הפעילות כשעתיים. לתיאום פעילות התקשרו 0737823118

 

מופעים לילדים בחיפה

כל ההופעות באיזור חיפה של מיטב האמנים ללא עלות:

02.07 | 17:30 | סינמול לב המפרץ – רינת מלכת הילדים בהופעה
02.07 | 18:00 | ספורטן חיפה – מופע ילדים: מיקי
04.07 | 18:00 | ספורטן חיפה – מסיבת להיטים של לירון רביבו
05.07 | 10:30 | סינמול לב המפרץ – פעילות לתינוקות: בהנחיית איריס זינגר
09.07 | 17:30 | סינמול לב המפרץ – יולי לוהט בסינמול: מיכל הקטנה והמפלצות

עוד פעילויות ומידע ניתן למצוא כאן

השארת תגובה