צילום: דוד גרנות

הכל הולך

מה לאכול לפני? איזו מוזיקה לשים באוזניים? ואיך מקבלים מזה סוטול טבעי? שרונה בר עם 10 נקודות על הליכה ספורטיבית, שיעשו לכן חשק לצאת לדרך

זמן איכות: הליכה ספורטיבית היא הזמן שלכן לעצמכן, הזדמנות להתנתק מקצב החיים הסואן, לנקות את הראש, או דווקא לתת למחשבות לרוץ, ואפילו לעשות חשבון נפש. זו מדיטציה מאריכת חיים, וזה הכי בריא שיש.

ביחד או לחוד: השורה התחתונה היא, שהכל הולך – צעידת סולו, הליכה עם חברה או אפילו כחלק מקבוצה מאורגנת. הכי בטוח – נסו את כל האפשרויות, ותראו מה הכי עובד בשבילכן.

מה אוכלים: הגוף שלנו זקוק לאנרגיה זמינה, אותה יוכל "לשרוף" במהלך הליכה או כל פעילות גופנית אחרת. לכן, רצוי לא לצאת לדרך על בטן ריקה, אבל גם לא להעמיס – לפני הפעילות, מומלץ לאכול קוואקר או בננה, אבל גם קפה טורקי טוב הוא "תידלוק" ראוי.

מה שומעים: מוזיקה מכניסה אותנו לקצב, הקצב מדרבן אותנו להזיז את הגוף, והגוף – הוא אוהב שמזיזים אותו. כדי שזה יקרה, אתן זקוקות לאוזניות, כשההמלצה היא להאזין במהלך הפעילות למוזיקה נעימה, בקצב של 138-136 ביטים לדקה (BPM).

איפה: חוף הים הוא ה-מקום לצעוד בו, וליתר דיוק – שפת הים, אבל לא קרוב מדי לקו המים, שם המסלול מעט בשיפוע, שלאורך זמן גורם לשחיקה של ברך ימין בהלוך, ושל ברך שמאל בחזור. לעומת זאת, הליכה על החול הרך גם תעניק לכן קרקע מאוזנת וגם תייצר כוח התנגדות שתפעיל את כל מערכת השרירים, תעבוד על סיבולת הלב והריאה, וגם תשרוף יותר קלוריות. 

היי בנטורל: פעולת ההליכה משחררת בגוף אנדורפינים, הגורמים לנו לחוש "היי" טבעי. מדובר בקבוצה של חומרים כימיים המצויים באופן טבעי במוח, ומסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח. אגב, בדומה להליכה, האנדרופינים משתחררים בשתיית אכוהול או באכילת שוקולד וכן, גם בסקס.

100% עבודה: ההליכה מפעילה את כל השרירים בגוף, וככזו – היא מהווה לכשעצמה חימום טוב לכל פעילות אירובית ואנארובית וגם דינמית בדופק גבוה (CORE).

חוף הים. ה-מקום לצעידה.

בטיחות ובריאות: ההליכה נחשבת לפעילות אירובית מתונה, הגורמת לפחות פציעות בהשוואה לפעילויות ספורטיביות אחרות. בנוסף, היא תורמת לשיפור המצב רוח.

חזרה לשגרה: מומלץ להפוך את ההליכה לחלק מלוח הזמנים של שגרת יומכן, ממש כמו צחצוח שיניים או אכילה סדירה. כך, תפנימו את חשיבות הפעילות והמוטיבציה כבר תבוא.

שחרור נעים: לקראת סיומו של אימון ההליכה, רצוי לבצע הורדת דופק הדרגתית, עד לעצירה מוחלטת. מדובר בשלוש הדקות האחרונות של ההליכה, במהלכן מומלץ לשחרר את הגוף באמצעות מתיחות. תהיו בטוחות, שזה יהיה סיום נפלא לאימון נכון ומספק.

הכותבת היא מדריכת אירובי ומורה למחול, המונעת מתוך יעוד, הבנה ואהבה למקצוע ולפעילות גופנית

חפשו את שרונה בר:

השארת תגובה