לימור בוחניק

לאהוב את עצמך

מרגישים שהסוללה הפנימית שלכם עומדת להיגמר? זקוקים למנה של חיזוקים? צמאים לשינוי שיהפוך לכם את החיים? לכבוד יום בריאות הנפש העולמי, לימור בוחניק מגישה תוכנית אימון אישית, וקוראת לכם לעזוב הכל – ולנטוע עץ

ממש כמו טלפונים סלולריים, גם לנו יש מעין "סוללה" בגוף: כשהיא טעונה במלואה, אנחנו חשים חיוניים, מחוזקים, חיוביים ומלאי אנרגיה. אבל כשהיא הולכת ומתרוקנת, והנורה הקטנה והבלתי נראית שלנו מתחילה להבהב, אנחנו מחפשים פתרונות, משהו שיטעין אותנו מחדש ויעמיד את הסוללה שלנו שוב על 100 אחוז. החוכמה, כמו בהרבה מקרים, היא איך לא להגיע לרגע הזה שבו אנחנו זועקים לעזרה, משוועים ל"מטען" נפשי. משימה לא פשוטה כלל.

לשמחתי, חלק מהתשובות נמצאות באימון אישי, שנועד להשיג העצמה. מדובר בתהליך הכולל גם את הצעדים: ניפוי חוזקות, הבהרת רצונות, הגשמת מטרות וחלומות, בניית חזון, הטענת סוללות… או, בשלוש מילים: מימוש עצמי מיטבי – ככל שתרגישו יותר סיפוק עצמי, כך תטיבו עם עצמכם. וכן, "גלגל השיניים" הנפשי הזה עובד פלאים.

כיצד גורמים לגלגלי השיניים של הנפש לעבוד ביתר יעילות?

לכל אחד מאיתנו יש גלגלי שיניים שונים, המורכבים מהעבר, מהאופי, מהסביבה ומגורמים נוספים. לכן, הצעד הראשון הוא פשוט אבל מהותי: למצוא מה בעצם עושה לנו טוב, ובאמצעות ההארה הזו – להבין כיצד נוכל להניע את גלגלי השיניים שלנו באופן החלק ביותר.

"אתה לא יכול  ללמד אדם שום דבר. אתה רק יכול לעזור לו למצוא את זה בתוך עצמו" {גלילאו גליליי}

כמאמנת אישית, תפקידי לספק את השאלות ואת המראה לצורך השיקוף; אבל את התשובות, על המתאמן להביא בעצמו. איך עושים את זה? לשם כך קיימים מספר תרגילים – הנה כמה מהם:

1. סביבה תומכת ומפרגנת

"התרחק מאנשים המזלזלים באמביציות שלך. אנשים קטנים נוהגים לעשות זאת; אנשים גדולים באמת גורמים לך להרגיש שגם אתה יכול להיות גדול כמוהם" {מארק טוויין}

כמה פעמים חשבתם, הלוואי והיה מישהו שיאמין בכם, כדי להצליח במשהו? לשם כך, ראשית עליכם "לפטר" את האנשים שלא מאפשרים לכם להרגיש כמו שהייתם רוצים. כן, בדיוק כך: כיתבו לאותו אדם מכתב פיטורים מדויק ומפורט, בו תסבירו לו מדוע אתם "מפטרים" אותו, ובסיום – אל תשכחו להודות לו על כל השנים שבהן היה בסביבתכם. סיימתם לכתוב? נהדר – זה הזמן להשליך את המכתב לפח. במקביל, כמובן, חשוב שתקבצו לעצמכם סביבה תומכת.

2. מילים יוצרות מציאות

"איזה יום מהנה הולך להיות לי היום" משפט שוודאי שמעתם לא פעם, וכמה שהוא נכון. נסו את זה בעצמכם, במשך שבועיים: השתמשו רק במילים חיוביות – כן, אפילו כשמישהו חותך אתכם בכביש, למשל. כבר כעבור כמה ימים תרגישו את גלגלי הנפש שלכם מתחילים לנוע בכיוון הנכון, את הרוגע ואת השלווה.

3. מחברת תודות

זוכרים את היומן שהיינו כותבים כשהיינו ילדים? קבלו את הגרסה הבוגרת, והפעם בדמות "מחברת תודה": רישמו בה מדי ערב שלוש-ארבע תודות, על דברים שעברתם במהלך היום, מהקטן לגדול שבהם, ובהדרגה תרחיבו את מספר התודות. כך, תגלו כמה דברים טובים יש סביבכם.

4. היו מדויקים בהצבת מטרות ויעדים

כאשר אנו משיגים יעד שהצבנו לעצמנו, התחושה היא נפלאה. אבל, איך עושים את זה? מדייקים בהגדרת המטרה: פרטו לעצמכם מהי המטרה, מה דרוש לכם כדי להשיגה, ומה להערכתם תחושו לאחר שתסמנו עליה "וי". הצבת המטרות היא תהליך הדורש הסתכלות על הקיים – ומבט על הרצוי.

"הזמן הטוב ביותר לשתול עץ היה לפני 20 שנה. הזמן הטוב ביותר הבא, הוא עכשיו" {פתגם סיני}

אל תהססו, אל תדחו, אל תוותרו: זה הזמן שלכם לנטוע עץ. עכשיו.

מאמינה בכן!

הכותבת היא אישה מאושרת, אמא לשני נסיכים, מעצבת, מאמנת אישית להעצמה, ובעלת הבלוג "עכשיו לימור".

חפשו את לימור בוחניק:

2 תגובות

  1. עדנה הגב

    חשיבה חיובית זה האמת

  2. עדנה הגב

    חשיבה חיובית זו האמת

השארת תגובה